onsdag 11 maj 2011

Vårpremiär

Idag var jag och hämtade min cykel, som varit på vår översyn hos reparatören.Premiärturen blev 8 kilometer.

Jag är ju galen i datagrejor så jag har en liten cykeldator, som mäter, tid, hastighet och sträcka

Sedan tittade jag in hos låssmeden där jag lämnat cykelnykeln igår, för att få en prisuppgift på vad det skulle kosta att göra en kopia, men man kan ana att det kommer att bli DYRT när expediten säger "Jag har aldrig sett en sådan nyckel" Mycket riktigt minst 200 kronor skulle de ha för att göra en och det var för mycket, så jag avstod med motiveringen att jag måste kolla finanserna först. Då försöker expediten pressa mig genom att säga: "Det blir ju dyrare sen. Om du tappar nyckeln, då måste vi ta loss låset." Dessutom skulle det ta två veckor, för de måste beställa materialet. TACK och hej!

Därefter tog jag mig till den låssmed som brukar slipa mina pärlsaxar och han gjorde en ny nyckel på studs och det för 100 kr.

Det lönar sig alltså att höra sig för på flera ställen, men nu är jag nöjd med den här låssmeden jag hittat, så där kommer jag att vara trogen kund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar