måndag 9 maj 2011

Knepigt!

Undrar hur sjutton jag kan tolka samma mönster på så olika sätt? Nåväl, resultatet blev bra i alla fall, fast lite annorlunda idag, när jag visst lyckades läsa mönstret på annat sätt.
Jo jag håller fortfarande på med Hjärtekatterna. Klockan halv tre i natt vaknade jag och kom på hur jag skulle göra hjärtat.

Visst hade jag läst mönstret och testat mig fram, men inte varit riktigt nöjd med resultaten.
Kanske ska göra det till en vana att läsa ett mönster precis innan jag går och lägger mig, så jag kan sova på saken?
Följden av det hela var att jag satt och virkade flera hjärtan mitt i natten. Men nu ser de ut som jag tycker de borde.
Fast då var garnet för tjockt, så hjärtat blev bamsestort, men detta lyckades jag lösa genom en djupdykning i virkegarnskassen.

När jag är färdig med Mårriz ska där bli en lila katta eller två. Men att komma på bra namn till dem?
Jo jag ringde väninnan och hon föreslog Viola och Lilian, så det får bli ett tvillingpar, eftersom jag gillar båda namnen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar