lördag 14 maj 2011

Just det!

Samma sak händer varenda gång jag lär mig en ny teknik. För det mesta är det ju lite klurigt precis innan alla bitarna faller på plats.

Så när jag avslutat första alstret i någon teknik, så säger jag till mig själv. "Jag har ju i alla fall provat, men nu blir det inte flera alster i denna teknik". Men sedan rätt som det är dyker där upp en massa idéer och mönster, som måste provas. Så det slutar med att jag sitter med ett överflöd av alster i senaste tekniken.
Mårriz

Just nu är det så med de häringa små "Hjärtekatterna" Tänkte som så att nog räcker det om jag bidrar med en katta. Men nu sitter jag och virkar på #3 och #4 samtidigt. De ska vara likadana, så jag gör dubbelt av allt. Är precis klar med huvudena och nosarna, så idag ska där bli 4 öron, 4 fram och 4 baktassar, 2 kroppar och 2 svansar.
De små hjärtanen är ju redan färdiga.

Jag hade #2 Mårriz med mig ute på uppvisning igår och har nu värvat en Hjärtekattsvirkare till.
När han blev färdig häromdagen framemot kvällningen tänkte jag ta resten av kvällen virkfri, men bara en halvtimme senare sitter jag med nästa nysta och virknålen i högsta hugg...

Ska försöka få det här gänget färdigt för leverans på tisdag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar