tisdag 10 maj 2011

100 st

Ja Hjärtekatter på 20 dagar, det säger väl något om hur villiga vi är att hjälpa till. Min andra är snart klar och därefter blir det minst två till, men nu får de första två resa iväg till Göteborg på egen tass.

Till Mårriz som är nummer två lyckades jag ta fel virknål. den var en 3.0 och till Miranda hade jag 3.5. Kan ju bara säga att det blev jobbigare att virka. Så nu vet jag det och i stället för den där svårhittade plastgranulaten, klurade jag ut att det borde gå lika bra med små rocaillepärlor.

Miranda hade först fått fyllning med ris, men i natt bytte jag ut den mot glaspärlor och det kändes riktigt bra. Blir jag av med alla de där ojämna seedbeadsen, också som bara tar plats. jo man häller pärlorna i en nylonstrumpa och gör ett snyggt litet paket av det och stoppar det i gumpen på katten, så det blir lite tyngd i dem.

Jo jag var ute idag och frågade i en affär som klär om möbler. Tänkte att hon kunde veta var man kan få tag i plastgranulat. När jag berättat vad jag skulle ha det till så ville hon också hjälpa till lite, så jag fick en påse kuddstoppning av henne.

När jag berättar eller mailar vänner för att visa vad jag håller på med så vill många ställa upp på något sätt och det är ju berömvärt.
Stort tack till Susanne och Therese som startade projektet och önskar att de orkar fortsätta administrera detta.
Allt om Hjärtekatten hittar du HÄR

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar