onsdag 13 juli 2011

Vänner

Har ju inte så lätt för att skaffa nya vänner, men har du väl blivit vän med mig, så är det något som varar livet ut.
Igår fick jag hjälp av en av dem jag träffat på områdescaféet. Han har nyckel till snickerboa på området, så med hans hjälp förvandlade jag några gamla träbitar till ett par enkla, funktionella halsbandsdisplayer.
Idag fick jag för mig att jag skulle måla baksidorna svarta, men då uppstod nästa problem, färgen var slut. Så iväg till Coop, för jag vet att de har... trodde jag ja, alla färger utom svart Men det löste Flis åt mig nu på kvällen.
Skulle just sätta mig och skriva lite här, men då tyckte hon att det var dax att gå kvällspromenad och då blev det så. Träffade på Putte  och så kom den kattmamman ut och vi pratade och visade sig att hon hade en STOR flaska med svart färg. Så nu är de målade på baksidan och i morgon ska jag fästa fast kartong först och sedan blir det svart sammet ovanpå det. Kommer att bli supersnyggt. Kommer bild på dem sedan.

Igår fick jag ett roligt brev, mina nya örisar som kompisen Christina macrameat åt mig. Hennes blogg hittar du HÄR. De är superfina och jag bär dem med stolthet

1 kommentar:

  1. Så kul att du tycker om dem! Jag har dem också, som inlägg på min sida. Ska göra fler i den stilen!

    Kram igen!

    SvaraRadera