söndag 3 juli 2011

Pärlor och fotografering...

Måste säga att jag är supernöjd med kameran jag fick i julkapp, en Canon Powershot A490.

Bilderna på mina smycken blir SÅ mycket bättre än med mobilkameran. Sedan kanske det beror på Photoscape ett gratis bildredigeringsprogram jag laddat ner, som är lätt att använda.

Nu har jag i alla fall fotograferat en massa av mina smycken för att göra nya visitkort, mina gamla är nästan slut och de innehåller inte min bloggadress heller, men det har jag löst genom att skriva den på baksidan.

Återstår bara svårigheten att välja vilka foton som ska sitta på visitkorten och vilket typsnitt det ska vara på texten och färg.

Blir väl som så att jag får göra lika många olika kort som jag har bilder. Lätt sätt att undvika att behöva välja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar