lördag 23 juli 2011

Så det så!!

Vissa projekt tar lite längre tid att slutföra än andra. Som fleecejackan jag började på för 13 år sedan. Nu har jag sytt som en galning.
Den är nästan färdig, måste bara åka och köpa lite band till dragskon nertill, vi hade nog räknat fel när jag köpte det, eller så var det som så att jag sydde modellen i en större storlek.

Och igår var jag på riktigt äventyr. Hade fått extra pengar för att åka till Ullared på måndag för, men den resan blev inställd på grund av trasig bil. Och egentligen så var det inte GeKås jag var ute efter i Ullared utan Panduro.

Så jag klurade länge och väl  Panduro i Göteborg, eller Slöjd-Detaljer i Skara? Längre resa till Skara med flera byten, MEN bättre priser på det jag ville ha och dessutom chansen att stanna till hos Pärlbutiken i Trädet på vägen hem. Fast Göteborg, en timmes resa åt vardera hållet och där fanns ju lakritsarom och andra saker jag behövde...

Nåväl 10 i sex i går morses bestämde jag mig för Skara och jag hade jättetrevligt. Bussarna passade varandra perfekt, max tio minuters väntan på varje ställe, så den resan kommer jag att göra flera gånger och nästa gång ska jag se till att ha ännu mera pengar med mig, och shoppingkärran, så jag kan köpa tyngre saker..

Sedan så trevligt i Trädet. Hittade perfekta pärlor till det fina glashjärtat jag fått från en väninna och så blev där förståss lite andra pärlor också. Bara att kunna gå och snuffa på alla pärlorna väckte skaparlusten hos mig.
Idag ska här pärlas, för det ska visst inte vara så bra väder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar