onsdag 21 november 2012

Noll koll

Var på besök på en mottagning igår för uppföljning av medicinering.
Visade sig vara jättelyckat.*not*

Sköterskan ställde en massa frågor och jag började svara på ett sätt, men då hejdade hon mig och sa att dit kommer vi sedan. Den dummaste av dem var om jag hade ätit något på morgonen. Hmm! Hade vi inte pratat om det när vi bestämde vilken tid jag skulle komma till henne?
Verkade inte som om hon läst på om mig.

Ja jag kände mig ganska så irriterad, men av orsaken att jag var fastande.
Sköterskan tyckte då att alla andra frågor hon hade att ställa enligt sin mall antagligen var viktigare, än vad jag hade för svar.

Så skulle hon ha upp mig på vågen för att få en dagsfärsk vikt. Som jag ju kunde ge henne utan att ställa mig på deras våg.
I mina försök att gå ner i vikt ingår ju att jag väger mig en gång i veckan här hemma.

Därefter kollade hon blodtrycket och gnällde över att det var lite väl högt. Jag däremot tyckte att det var helt okej. För efter dem värden jag haft sedan i våras när jag hamnade på sjukhuset med en TIA-attack, så var det tryck hon fick mer än godkänt. Det var ju i närheten av det tryck, läkaren på vårdcentralen satt upp som mål för mig.

Inte en enda gång frågade hon om medicinerna. Det var jag själv som nämnde att den medicinen var bortplockad i april. Då var det ju inte mycket mening med detta besök.
För mig känns det då som om de inte har någon vidare bra internkommunikation på det stället.

I alla fall skickade hon mig på provtagning och så hade jag en remiss från vårdcentralen, för läkaren där ville ju också ha lite prover. Och den läkaren gick det att resonera med. Hon förstod att jag ville ta alla prover på en gång, så jag slapp att bli stucken 2 gånger, samt slapp vara fastande två tillfällen.
Visade sig att det blev dubbelt av några, men jag blev ju bara stucken en gång och det var ju skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar