tisdag 1 november 2011

Inte så konstigt

Fick ju en tid på vårdcentralen för att mäta om stödstrumpan. Har inte känts riktigt bra med den på sistone. Den är ju för lång på båda kanterna.
i alla fall tyckte sköterskan att kompressionen verkade dålig, men den fungerar ju.
Nu mätte hon och kollegan om igen och svullnaden har ju lagt sig en del, så det blev helt nya mått. Så nu blir det beställt nya igen.

Annars ligger lilla fröken trattlös brevid mig och snarkar gott. Går fint att ta av tratten, bara jag har uppsikt över henne, så hon inte är och slickar på tassen och river upp såret.
Fick kopia på försäkringsbrevet från djurförsäkringen och det visade sig då att jag fått 900 i rabatt på självrisken eftersom lilla fröken varit frisk ända tills nu.

Var ute och kollade sängar idag. I märkesbutiken ville de ha 9.250 för sängen, men det lär jag inte få ihop. Men jag tänkte att jag börjar där och får hjälp med att hitta en bra säng och sedan jobbar jag mig vidare runt i de lite billigare butikerna och jämför.
Samma säng fanns hos en annan butik. expediten där talade om att de har samma leverantör, men sängarna har olika namn i butikerna. Nåväl ett mer överkomligt pris, men ändå mer än jag har tillgång till nu. Jo 4000 skulle den kosta i billiga butiken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar