lördag 6 augusti 2011

Så mycket bättre


Nu när jag fått ordning på displayerna och fixat plats i hyllorna.

Av rena rama farten fortsatte jag rensningen av de andra hyllorna och jösses vad med bra saker jag hittade i röran

Kan ju också rapportera att jag sålt lite av smyckena jag hade liggandes och det känns ju bra

Tänkte fixa till lite fler displayer liknande dem nederst och sedan spänna band framtill och ha och hänga örhängen på, för sådana har jag ju gott om.

Har ju gjutit formar i silikon och det visade sig att de var perfekta för glasfrysningen som väninnan håller på med, så fler sådana ska det bli, men nu är silikonet slut, men innan jag hinner få hem mer av det ska jag trixa lite med att göra cernitformar av andra modeller.

Det var ju inte så svårt att gjuta med silikonet, bara att man var extra noga
med att det blev exakt 50/50 av de båda vätskorna

Första formen hade jag för lite silikon i så den blev för tunn i de djupaste delarna, men den andra blev perfekt i mitt tycke.

1 kommentar:

  1. Men... Så duktig du är!!!
    Vilken hjälp till vännen! Vilka unika glasbitar det kommer att bli!

    Kramis!!!!

    SvaraRadera