tisdag 6 november 2012

Ska det vara så svårt?

För folk att förstå en.

Var ute i ett ärende, på ställe där mobilen har dålig täckning. Så ringer det ju en person då.
Fick talat om och avtalat om att personen i fråga skulle ringa mig när jag kom hem och hade kalendern till hands, det gällde att boka ett besök.

Väl hemma igen ringer personen återigen, som avtalat, men även denna gång på mobilen. Tur att jag inte hunnit stänga av den, vilket jag oftast gör, när jag är hemma.

Nåväl tiden bokades och så ställde jag en följdfråga, som inte borde ha varit så svår att svara ja eller nej på.

Men då skulle det trasslas med att det jag frågade om, uppföljningen med prover kunde jag göra dagen efter om jag skulle vara fastande.

Hur svårt kunde det vara att säga. Ja du ska vara fastande? Jag har inte lust att springa på sjukhuset, varje dag. Roligare saker kan jag hitta på med min tid.

Nåja det löste sig genom att jag helt sonika sa att, då är jag fastande inför det här besöket.
Annars pysslar jag på här hemma.


Nu i veckan ska vi åka till vetten och få lilla damen vaccinerad. En del av mina vänner tycker det är bra onödigt. Hon är ju bara en innekatt. Visst, så sant så, men jag måste tänka lite längre än så. Skulle det hända mig något och jag hamnar på sjukhus, så har jag i damens försäkring att de betalar för kattpensionat, i 30 dagar, men säg det kattpensionat som tar emot ovaccinerade katter?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar