torsdag 1 november 2012

Man lär så länge...

man lever heter det ju.
Alltså lever jag, för idag har jag fått lära mig vad termen flashar en mobiltelefon betyder.
Lämnade ju in min mobil iförra veckan, då den tappade minnet och raderade sms av sig själv så fort jag stängde av den.
Jo enligt killen i service disken så är det när de rensar all mjukvara och sedan uppdaterar med senaste versionen, som de säger att de flashar telefonen.

Annars har det varit en stressig dag. Maskinerna i tvättstugan ville inte samarbeta och så säger bokningssystemet att jag inte har någon bokning, fast jag redan öppnat tvättstugan. Och jag kunde inte heller boka någon ny tid. så knacka på hos vaktisarna som har kontoret i samma trapp som jag bor i. de blir inte glada när man kommer och gör så, men det kändes bra fånigt att gå upp en trappa, ringa felanmälan och sedan traska ner igen och möta dem i entrén.

Tillråga på allt hade de stängt av vattnet en halvtimme under mitt pass, så jag inte hann köra alla maskiner jag hade tänkt.

Nåväl det funkade ganska bra i alla fall. Visade sig vara grannen snett emot som hade tiden efter mig, så mina kläder kunde hänga kvar i torkskåpet in på hennes tid.

Sedan kommer kompisen mitt upp i alltihop och ska kolla på pärlor för att beställa julklappar till sin mamma och hon envisas med att vilja köpa just den varianten hon redan köpt, till mamman. Hade ett par likadana kvar på displayen och förklarade för henne åtminstone två gånger att det var just exakt dem hon köpte i present till mamman tidigare.

Ja det blev beställning på två par i andra färger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar