lördag 10 november 2012

Blir så ledsen

När jag hör och ser vissa saker.

Som att folk tycker att de inte har råd med mat och andra nödvändigheter. Sedan kryper det fram att de spelar bort en rejäl slant i veckan eller röker upp pengarna.

Nej, jag dömer dem inte för att de röker, däremot kan jag tycka att rökning, liksom överdrivet konsumerande av godis, är onödigt.

Men som sagt var deras val, men kom inte och gnäll till mig sedan.

Eller när de som idag när miljöbilen var här slängde en massa fina fullt fungerande möbler.
Sedan säger de att de inte har råd att hjälpa alla organisationer som finns, för de har dåligt med pengar.

Om de istället för att låta sopbilen käka sig mätt på de där fina möblerna, hade skänkt dem till exempelvis Röda korsets affär Kupan, så hade det ju inte kostat dem ett öre.

Nej då ska det talas om att de minsann inte har någon möjlighet att transportera sakerna till Kupan

Förstår inte hur de tänker. Det är ju bara att ringa dit och säga att de har saker att skänka så kommer de mer än gärna och hämtar.

I alla fall tycker jag att miljöbilen som bostadsbolaget bjuder på är en toppengrej, för mig som inte har någon bil.

Det blev 4 vändor dit idag, men så hade jag inte orkat rensa ordentligt när bilen var här i våras, men då fick jag iväg min gamla trasiga säng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar