tisdag 30 oktober 2012

Phärlig Helg

 Tack vare några goda vänner hade vi en underbar helg Miss Felicia och jag.

En av vännerna kom körandes på fredagen och plockade upp mig och Flis och så for vi till Röke och hälsade på Emo (Sveriges okrönta prp-drottning)

Varning var utfärdad inför utflykten om att lilla damen Flis inte gillade att åka bil och då skulle sjunga hatsånger högt och ljudligt.

Tji fick jag. Antar att det var bilen som gjorde sitt, den var väldigt tystgående och chauffören körde mycket bra.

Så cirka tre timmars bilfärd gick galant, utan alltför många sånger från baksätet, där damens bur var väl fastspänd.När vi åker med annan chaufför och bil inom stan och bara en sådär tio-femton minuter protesteras  det högljutt.

Promenad i snöiga Röke
På fredagskvällen snöade det BRRR. Och på lördagen tog Flis sig en promenad och spanade på omgivningarna.

Hon är en riktigt tuff katta, som är lätt att ha med sig på resa. Hon fann sig snabbt tillrätta.

Helgen bjöd på vackert men kyligt väder, många goda skratt och en del skapande.

Prp med lyster
Dessa tre alster är nu de enda som jag har kvar hemma, de andra hade jag med mig ner på caféet i morse och de rök på en gång.
Pärlorna som ser "vita" ut är sådana som är självlysande i mörkret.

Hade gjort några snöstjärnor också, men dem glömde jag att fotografera.

Får väl göra nya sedan och lägga upp en bild på


Och nu kom ett mail om att mina nya tags i plexiglas är på väg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar