onsdag 17 oktober 2012

Hemma igen

Ja efter 13 intensiva dagar landade jag hemma igen på måndagskvällen.
Första skojiga saken på min semester var PUSS, den stora pärlträffen i Täby helgen 5-7;e oktober.
Blev inte mycket pärlat, som vanligt. Var mest runt och pratade med alla jag inte träffat sedan förra PUSS.

Några workshops hann jag också med. Bland annat hur man infattar en rivoli med hjälp av twinbeads och så hur man gör olika smarta låslösningar med pärlor, började på ett fyrkantigt togglelås, som ska matcha armbandet med Flisans sommarminne från förra året.

Sedan lärde jag mig också grunderna i pärlbroderi.
Bilder kommer på mina alster när de är klara.
Lägg till en hel del pärlshopping, så försvann den helgen fortare än kvickt.

Veckan därpå tillbringade jag med mina vänner i Södertälje och turistade inne i stora staden Stockholm. Köper alltid ett 7-dagars turistkort när jag är uppe, för att kunna åka som jag vill.
Var ju lite smart tyckte jag att besöka Panduro och Slöjd-Detaljer, när jag ändå betalat för att få åka så mycket jag ville.

Och när jag nu landade hemma igen möttes jag av mogna smultron och en telefon som var kaputt.

Så igår fick jag åka och köpa nya lurar. Passade då på att köpa en sådan här med två enheter, så att jag kan ha en i sovrummet också.

Förut har jag alltid tyckt att sovrummet skulle vara en telefonfri zon.

Men nu efter min sjukdom i våras har jag tänkt om och vill ha tryggheten med en telefon där.

Hittade ju en del trevliga saker bland min post också, bland annat ett litet brev från Preciosa-Ornela med en liten förpackning twinbeads i en underbar färg.

Och en avi på ett postförskott från Fru Pärla. Köpte så trevliga howliter i olika former av henne på PUSS och dessa gav mersmak, så jag passade på att slänga iväg en beställning, som fick vänta på mig när jag kom hem, för att minska abstinensen efter nya pärlor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar