tisdag 20 december 2011

Det ramlar in...

paketer och avier genom brevinkastet i parti och minut nu. Märks att det snart är jul.
Igår fick jag den hemliga pärljulklappen och ett annat paket från en pärlväninna och en avi på stort brev, som jag snällt fick ta mig nerför backen och hämta.
Det visade sig vara från garnbytet jag deltar i. Har nu inte hunnit fotografera innehållet. Hade en massa annat kuligt för mig medan det var ljust och så blev det en vända ner till MAXI idag igen, för ytterligare ett pärlpaket

Vi hade trevligt på områdescafeet och hade en julklappslek. Alla hade med sig ett paket, värde ca 20 kronor. Alla paketen lades i en hög mitt på bordet och sedan slog man tärning, fick man en 6;a fick man ta ett paket ur högen och när de var slut satte de äggklockan på x-antal minuter och vi fortsatte slå tärning, fick man sedan en 6;a, fick man ta ett paket från någon annan.
När tiden sedan var slut öppnade vi de paketer vi hade, så alla kunde se vad de andra hade och sedan började en ny tärningsvända på tid, där man fick ta det paket man ville ha från de andra.
Jo jag fick tillslut denna vackra tomte

Dagens pärlpaket innehöll ett startkit med photopearls. så nu har jag installerat det programmet på datorn och gjort min första tavla :9 har skrivit ut mönstret på papper och ska sätta mig med det efter julhelgen, när granen åkt ut och pärlbordet är på plats igen.

Jo vi har en gran till kisses stora förtjusning, men den barrar redan, så innan nyår åker den ut, det är min tradition.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar