söndag 11 december 2011

Åh, vad tiden springer iväg...

Och av alla mina planer blir det inte mycket.
Det verkar hela tiden komma saker i mellan allt jag vill göra.
De kallas för "MÅSTE". NU förra veckan blev jag utan telefon ett par dagar, för jag bytte från den gamla hederliga fasta telefonen till telefon via fiberLAN;et de installerat i lägenheten.
Det blev till att begära en tekniker som kom hem och kopplade in apparaterna, för det var alldeles för krångligt för mig.
Nåväl la även om bredbandet, så det går via fibrena.
Killen kom på fredagen och pysslade ihop mackapärerna. Hade ju aldrig i livet klurat ut det.
I alla fall fungerade allt när han åk TACK och lov.
På lördagen var det dock dags för nästa problem. de la ner ASDL-kopplingen och körde över internetet på fibernätet, men då försvann ju alla epostadresserna jag hade så det blev ett långt samtal med supporten, som fick fixa tillbaka dem och nu fungerar allt som det ska, knappt jag vågar säga det, för då går väl något åt pipan.
Nej kattgardinerna är inte färdiga än, men ska bli i morgon tänkte jag...

1 kommentar:

  1. Hej! Har du fått ditt paket i garnbytet? Glöm inte att göra ett inlägg i bloggen med en bild på paketet och tacka din garnbytarvän!

    SvaraRadera