lördag 22 oktober 2011

Länge sedan...

Nu håller jag på och landar hemma och det tar tid att packa upp ALLA pärlor som jag skaffade på PUSS och från väninnan på semestern. Kan ju inte bara snabbt stuva undan dem i sina rätta lådor utan måste ju klappa fint och beundra dem en god stund och sedan komma ihåg priser ifall jag ska ha dem som kursmaterial..
Nåväl lite bilder på mina senaste alster..
Blått 4-radigt wraparmband
 Föll för grupptrycket och var bara tvungen att testa tekniken innan jag reste hemifrån
Mycket roligt och sådana kommer det att bli fler av
 Fick en present av väninnan på PUSS, hade suktat efter det glashänget länge och trodde att jag skulle få vänta längre på det eftersom det var sålt, men så blev det en fin överraskning till min 40-års dag. Till detta kumihimoade jag en kedja i matchande färger
På PUSS hade vi en massa olika Workshops. hade turen att få hela fyra stycken efter val och detta är resultatet av ws;en i Leatherwork. Lyckades komma först till kursrummet och hade därför möjligheten att välja sten först och då snappade jag åt mig denna jaspis som var lite annorlunda, före de blå stenarna.
TACK till Olga som lärde ut på ett bra sätt. Denna teknik gillar jag för jag får vara kreativ,enda nackdelen är att limmet stinker...
 En annan ws, även denna med Olga handlade om att sy ryska löv, lite småklurigt, men kul
 Sedan fanns där ju några inför tävlingar också. Jag hann bara med ett bidrag och det var till Smyckerians tävling "Tager du" Visste ju genast att jag ville göra ett corallat set. Och detta är resultatet Mycket maffigt och jag tänker mig ett midnattsbröllop mitt i vintern.
Nej jag fick inget pris för det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar