tisdag 19 juli 2011

SJ och deras apparater....

Tidig start idag. Var nere på stationen i samma sekund som de öppnade 04.45. Dax att köpa hemresan efter PUSS. Ska ju stanna en vecka efter och umgås med familjen och vännerna i Södertälje. I alla fall hade jag skrivit ut från datorn vilken resa jag ville ha, men apparaten på stationen ville inte ge mig den, så jag stog där och fipplade med automaten i säkert 20 minuter innan han gav upp och gav mig resan jag ville ha. Kanske dax för SJ att byta ut apparaterna, för de börjar bli dåliga och reagerar inte på alla knapptryckningar. I början kunde man bara peka och trycka direkt på skärmen, men nu måste man använda scrollerbollen och lilla knappen och ändå reagerar de inte...

Nåväl resorna den visade mig först var 7-8-9 timmar långa med både två och tre byten och kostade dessutom mer än den jag ville ha, som jag tillslut fick. Den tar fyra och en halv timme, ungefär en timmes väntetid i Göteborg och kostar då 199 för både mig och lillskrutt.

Bra för då kan jag käka middag i Göteborg och kanske rent utav hinna in på Arken ZOO och köpa de där kattgodisarna som Flisan älskar... Hon borde väl vara välkommen i djuraffären???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar