onsdag 20 april 2011

Vårkänslor....

Ja varje vår får jag blomsterkänningar och vill plantera. I år har jag köpt pelargonsticklingar av doft pelargoner. Vissa kan tycka att det kanske räcker med en eller två sorter, men de erbjöd nio olika sorter och då högg jag direkt. Är VÄLDIGT förtjust i talet 9 av någon anledning...
I alla fall fick jag hem pelargonsticklingarna i förra veckan, nu är de planterade i blå krukor och står stolt på parad i köksfönstret, till kisses stora förtret. Doftispelargon är inte trevligt att få på nosen.
Så för att trösta lilla skrutt fick jag så lite kattgräs i en kruka.
Har även fått hem reservdelen till hennes klösträd som gick sönder, men nu kan jag inte montera ihop det, för en skruv har gått upp i rök och ju mer jag letar, desto mindre hittar jag.
Igår kom det ett spännande pärlpaket, deltar i påskägget på iFokus och det är alltid lika roligt att få paketer. Nej jag har varit ståndaktig och väntar tills på påskafton med öppningen av det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar