måndag 3 januari 2011

PUSS

I oktober var jag på den stora pärlträffen PUSS och lärde mig en massa nya tekniker. Bland annat lärde jag mig hur man virkar turkar och tänkte att det där var lätt och roligt, så i den tekniken kommer jag att göra många alster, men än så länge har det bara blivit ett armband, det som jag gjorde på själva workshopen.








Gick även en workshop i Soutache och det var ju mycket pillrigare och mer komplicerat, så där kände jag att det blir nog bara ett alster i den tekniken...
 
Fast sedan jag kommit hem och satt mig i lugn och ro och påtat, så har det blivit ett antal alster i denna teknik och det roliga är att det är cabben i mitten som bestämmer hur resten av arbetet ska se ut, som denna blå/guldiga lapisdroppe, den ville absolut bli en Ängel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar